Az ORSZÁGOS VÍZÜGYI FŐIGAZGATÓSÁG
FŐIGAZGATÓJÁNAK
20/2020. (OVF) számú utasítása
az Országos Vízügyi Főigazgatósághoz és a vízügyi igazgatóságokhoz
érkező papíralapú küldemények hiteles elektronikus irattá történő átalakításáról
Az Országos Vízügyi Főigazgatóság Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 7/2019. (OVF) számú Főigazgatói Utasítás 26. (3) bekezdésének felhatalmazása alapján – összhangban az elektronikus ügyintézés és a bizalmi szolgáltatások általános szabályairól szóló 2015. évi CCXXII. törvény, az elektronikus ügyintézés részletszabályairól szóló 451/2016. (XII. 19.) Korm. rendelet (a továbbiakban: Korm. rendelet), a papíralapú küldemények elektronikus irattá történő átalakításáról szóló 3/2017. (I. 24.) BM utasítás (a továbbiakban: BM utasítás), a közfeladatot ellátó szervek iratkezelésének általános követelményeiről szóló 335/2005. (XII. 29.) Korm. rendelet, valamint az Országos Vízügyi Főigazgatóság és a vízügyi igazgatóságok egyedi iratkezelési szabályzatainak rendelkezéseivel – az Országos Vízügyi Főigazgatósághoz (a továbbiakban: Főigazgatóság) és a vízügyi igazgatóságokhoz (a továbbiakban: Igazgatóságok) érkező papíralapú küldemények hiteles elektronikus irattá történő átalakításának szabályait (a továbbiakban: Utasítás) az alábbiak szerint adom ki.
I. ÁLTALÁNOS RENDELKEZÉSEK
1. Az Utasítás hatálya
1. § Az Utasítás szervi hatálya a Főigazgatóságra és az Igazgatóságokra terjed ki.
2. § Az Utasítás személyi hatálya a Főigazgatósággal és az Igazgatóságokkal közalkalmazotti jogviszonyban, munkaviszonyban és egyéb jogviszonyban álló foglalkoztatottakra terjed ki.
2. Az Utasítás célja
3. § Jelen Utasítás célja a Főigazgatósághoz, illetve az Igazgatóságokhoz érkező papíralapú küldemények hiteles elektronikus irattá történő átalakítására vonatkozó alapvető és egységes szabályok meghatározása.
4. § Az Utasítás tartalmazza a Főigazgatósághoz, valamint az Igazgatóságokhoz érkező – kivételi körbe nem tartozó – papíralapú küldemények hiteles elektronikus másolattá történő átalakításának eljárási rendjét és a műszaki megvalósítás módját.
3. Értelmező rendelkezések
5. § Jelen Utasítás alkalmazásában:
a) „küldemény”: Papír alapú irat – kivéve a reklámanyag, sajtótermék, elektronikus szemét, a hozzá tartozó listán vagy egyéb, egyértelműen az irathoz vagy tárgyhoz rendelt felismerhető módon címzéssel láttak el.
b) „iratkezelő”: Érkeztetési, iratfeldolgozási, irattározási, kézbesítési, postázási feladatokat ellátó ügyintéző.
c) „másolatkészítő személy”: Nem hitelesített csatornán érkező küldemények feldolgozására, digitalizálására és validálására felhatalmazott ügyintéző.
d) „digitalizálás”: Olyan eljárás, amely az analóg felépítésű információt számítástechnikai eszközök számára feldolgozható, digitális információvá alakítja át.
e) „hiteles elektronikus másolat”: Valamely nem elektronikus küldeményről a BM utasításban foglaltak szerint készült, azzal képileg vagy tartalmilag egyező, joghatás kiváltására alkalmas elektronikus eszköz útján értelmezhető adategyüttes.
II. ELJÁRÁSI SZABÁLYOK
1. A digitalizálás folyamata
6. § A Főigazgatósághoz és az Igazgatóságokhoz érkező papíralapú küldeményt a 8. §-ban foglalt kivétellel legkésőbb az érkezést követő munkanapon a másolatkészítő személy köteles digitalizálni.
7. § Külső szervtől vagy személytől érkező, digitalizálási kötelezettség alá eső papíralapú küldemény átvételére bárki jogosult. Amennyiben nem a másolatkészítő személy veszi át a küldeményt, úgy köteles azt legkésőbb az átvételt követő munkanapon az iratkezelő részére átadni.
8. § Nem digitalizálhatók
a) a minősített iratok,
b) azok a küldemények, melyek elektronikus irattá történő átalakítása technikai okból nem lehetséges – különösen azok terjedelmére,
c) azon iratok, melyek a Főigazgatóság vagy Igazgatóságok vezetőjének döntése alapján nem digitalizálhatók.
9. § A másolatkészítő személy a papíralapú küldeményről a szkenner segítségével legalább 200 dpi, maximum 300 dpi felbontású, pdf formátumú állományt készít.
10. § Kizárólag olyan elektronikus másolat készíthető, amely a papíralapú küldemény teljes tartalmát tartalmazza, részleges másolat vagy elektronikus kivonat nem készíthető.
11. § Amennyiben egy küldemény több iratot tartalmaz, úgy az iratokat külön-külön kell digitalizálni.
12. § A másolatkészítő személy az elektronikus másolatot az IBM Lotus Notes integrált ügyviteli, ügyfeldolgozó és elektronikus iratkezelő rendszerben (a továbbiakban: IBM Lotus Notes rendszer) az érkeztetési felületen a küldemény adataihoz csatolja.
13. § A másolatkészítő személy ellenőrzi a papíralapú küldemény valamint az elektronikus másolat képi és tartalmi megfelelését. A képi és tartalmi megfelelőség egyedileg és oldalanként kerül ellenőrzésre.
14. § A másolatkészítés sikeres, ha az eredeti papíralapú küldemény és az elektronikus másolat megegyezik.
15. § Amennyiben a másolatkészítés sikertelen, a digitalizálást meg kell ismételni, valamint a képi és tartalmi megfelelés megállapítására nem alkalmas küldeményt törölni kell.
16. § A képi és tartalmi megfelelés megállapítását követően az iratkezelő az elektronikus másolatot, mint bontási mellékletet digitalizálja és befejezi a postabontási műveletet.
17. § Az IBM Lotus Notes rendszer a postabontási művelet befejezésével egyidejűleg az elektronikus másolatot hitelesítési záradékkal látja el, és az elektronikus másolathoz az alábbi metaadatokat rendeli:
a) papíralapú küldemény megnevezése;
b) papíralapú küldemény fizikai méretei;
c) az iratkezelésért felelős szervezeti egység;
d) másolatkészítő személy neve;
e) másolatkészítő rendszer megnevezése;
f) másolatkészítési szabályzat megnevezése, száma, elérhetősége;
g) másolatkészítés időpontja;
h) hitelesítés időpontja.
18. § A hitelesítési záradékkal ellátott elektronikus másolaton az IBM Lotus Notes rendszer elhelyezi a másolatkészítő személy nevét tartalmazó elektronikus bélyegzőt és az időbélyeg szolgáltatótól származó időbélyeget.
19. § Az elektronikus küldemény megváltoztathatatlanságát az elektronikus bélyegző, valamint az IBM Lotus Notes rendszer biztosítja az Office GOV Hitelesítő modul segítségével.
2. Közzétételi kötelezettség
20. § Az iratkezelésért felelős szervezeti egység a másolatkészítő személy nevét, a munkavégzés helyét és a munkakörét az 1. sz. mellékletben foglalt táblázat szerinti formában a Főigazgatóság, illetve Igazgatóságok hivatalos honlapján közzéteszi. Amennyiben változás következik be, úgy annak módosításáról és cseréjéről az iratkezelésért felelős szervezeti egység gondoskodik. Az előző állapot a honlapon a változást követő 10 évig a honlapról nem távolítható el.
III. ZÁRÓ RENDELKEZÉSEK
21. § Jelen Utasítás a közzétételét követő napon lép hatályba, amellyel egyidejűleg hatályát veszíti az Országos Vízügyi Főigazgatóság és a vízügyi igazgatóságok másolatkészítési rendjéről szóló 20/2017. (X. 2.) számú főigazgatói utasítás.
22. § Jelen Utasítás felülvizsgálatáért és aktualizálásáért a Főigazgatói Hivatal vezetője felel.
23. § Jelen Utasításban foglaltakat a Főigazgatóság és az Igazgatóságok foglalkoztatottjai kötelesek megismerni és betartani.
Budapest, 2020. április 20.
Láng István
főigazgató
1. melléklete a 20/2017.(X.2.) számú OVF főigazgatói utasításnak
1. verzió
Hiteles elektronikus másolat készítésére feljogosított személyek
FETIVIZIG
Sorszám | Személy neve | Szolgálati helye | Munkaköre |
1. | Pechó Renáta | Központi iktató | ügyintéző |
2. | Farkasné Galyas Nóra Anikó | Központi iktató | nemzetközi ügyintéző |
3. | Nádasi Zoltán Sándorné | Központi iktató | iratkezelő |
4. | Mihele Mariann | Nyíri Szakaszmérnökség | adminisztrátor |
5. | Nagyné Gerzsenyi Éva | Felsőszabolcsi Szakaszmérnökség | adminisztrátor |
6. | Gergelyné Szűcs Tímea | Szatmári Szakaszmérnökség | adminisztrátor |
7. | Bozsó Zoltánné | Folyamos Szakaszmérnökség | adminisztrátor |
Nyíregyháza, 2017. november 3.
Bodnár Gáspár sk. igazgató
Az ORSZÁGOS VÍZÜGYI FŐIGAZGATÓSÁG FŐIGAZGATÓJÁNAK 20/2020. (OVF) számú utasítása
2.verzió
Hiteles elektronikus másolat készítésére feljogosított személyek
FETIVIZIG
Sorszám | Másolatkészítő személy neve | Munkavégzés helye | Munkaköre |
1. | Pechó Renáta | FETIVIZIG, Központ | Igazgatási referens |
2. | Nádasi Zoltán Sándorné | FETIVIZIG, Központ | Ügyintéző |
3. | Biró Ilona | FETIVIZIG, Központ | Ügyintéző |
4. | Mihele Marianna | FETIVIZIG, Nyíri Szm | Adminisztrátor |
5. | Nagyné Gerzsenyi Éva | FETIVIZIG, Felsőszabolcsi Szm | Pénzügyi ügyintéző |
6. | Szűcs Tímea | FETIVIZIG, Szatmári Szm | Igazgatási ügyintéző |
7. | Majorné Bozsó Erika | FETIVIZIG, Folyamos Szm | Adminisztrátor |
2020. április 20.
Bodnár Gáspár sk.
igazgató
1. melléklet
3. verzió
Hiteles elektronikus másolat készítésére feljogosított személyek
a Felső-Tisza-vidéki Vízügyi Igazgatóságon
Sorszám | Másolatkészítő személy neve | Munkavégzés helye | Munkaköre |
1. | Pechó Renáta | Igazgatási Osztály | igazgatási referens |
2. | Nádasi Zoltán Sándorné | Igazgatási Osztály | ügyintéző |
3. | Farkasné Galyas Nóra | Igazgatási Osztály | PR referens |
4. | Mihele Marianna | Nyíri Szakaszmérnökség | adminisztrátor |
5. | Nagyné Gerzsenyi Éva | Felsőszabolcsi Szakaszmérnökség | pénzügyi ügyintéző |
6. | Szűcs Tímea | Szatmári Szakaszmérnökség | igazgatási ügyintéző |
7. | Vassné Bíró Andrea | Folyamos Szakaszmérnökség | pénzügyi ügyintéző |
Bodnár Gáspár sk.
igazgató